Güncel Haberler

“81 ilimizin 77'sini bölünmüş yollarla birbirine bağladık”

Bakan Uraloğlu, Kahta-Narince-Siverek yolunun açılış konuşmasında, 6 Şubat 2023 depreminde hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet diledi.

Adıyaman'ın binlerce yıllık tarihiyle sayısız medeniyete ev sahipliği yaptığını ve kentin 'Bereketli Hilal'in kuzey incisi gibi olduğunu belirten Uraloğlu, ilin ulaşım ağlarının geliştirilmesine özellikle önem verdiklerini söyledi. tarihin her döneminde antik ticaret yollarının kavşak noktasıdır.

Adıyaman'ın ulaşım ve haberleşme altyapısına 2002 yılından bu yana 29 milyar 320 milyon lira yatırım yaparak bölünmüş yol uzunluğunu 23 kilometreden 273 kilometreye çıkardığını belirten Uraloğlu, şehrin Kahramanmaraş, Gaziantep, Adana, Mersin'e bağlı olduğunu söyledi. bir yandan Malatya ve Elazığ'ı diğer yandan da illere bağladığını kaydetti. Şanlıurfa bölünmüş yollardan.

Her yıl 953 milyon lira tasarruf edilecek

Uraloğlu, 9. Otoyol projesinin devam ettiğini belirterek, “Bu noktada Adıyaman'ı Diyarbakır'a ve güneydoğuyu İç Anadolu Bölgesi'ne bağlamak açısından büyük önem taşıyan Kahta-Narince-Siverek yolu hem izleri taşıyor.” Adıyaman'ın geçmişini ve aydınlık sokaklarını.” Geleceğinize giden bir yol oldu.” dedi.

Toplam 40,8 kilometre uzunluğundaki yolu kendisinin tasarladığını belirten Bakan Uraloğlu, şu bilgileri paylaştı:

“Rotamızda geçtiğimiz yıllarda Türkiye'nin en büyük eğimli kablolu asma köprülerinden biri olan Nissibi Köprüsü'nü ve köprünün 2,6 kilometrelik bağlantı yolunu tamamlayarak bugün ek olarak trafiğe açmıştık. Kahta-Eceler lokasyonundaki 27 kilometrelik kısma ayrıca toplam uzunluğu 656 metre olan 2 adet çift köprümüz mevcut olup, 60 metrelik 2 adet üst geçit köprüsünü de tamamlayıp devreye almanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yolun tamamlanmasıyla mevcut yol üzerinde heyelan kısımlarını bırakarak güzergahta trafik güvenliğini maksimuma çıkaracağız ve tüm sürücülerimize çok daha konforlu seyahat imkanı sunacağız. Seyahat süresi 30 dakika artarak 55 dakikadan 25 dakikaya çıktı. Böylece yılda 706 milyon lirası zaman, 247 milyon lirası olmak üzere 953 milyon lira tasarruf sağlandı. yakıtla karbon emisyonunu 18 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkıda bulunacağız. “Ayrıca rota üzerinde Dünyanın Yedinci Harikası, Nemrut Dağı, Cendere Köprüsü, Antik Tahta Kalesi, Arsemia Antik Kenti ve Karakuş Tepesi gibi tarihi açıdan önem taşıyan tarihi mekanlara da hızlı ve kolay ulaşım sağlayacağız. turizm.”

Ortalama seyahat hızı saatte 90 kilometreye çıktı

Ekonomik büyümenin öncelikli şartının güçlü bir ulaşım altyapısı olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “Yol medeniyettir; sanayi, üretim, turizm, ticaret, güvenlik, kalkınma ve dünyayla bütünleşme demektir” dedi. Sözlerinde ortaya koyduğu vizyon ışığında yeni yol, köprü, tünel, hava alanı ve demiryolu gibi ulaşım yatırımlarıyla ülkenin üretim, ticari, kültürel ve turizm faaliyetlerini canlandırarak yeni istihdam alanlarının yaratılmasına katkı sağladıklarını söyledi. .

Türkiye'de 2002 yılında toplam araç sayısının 8,5 milyon civarında, bölünmüş yol uzunluğunun 6 bin 101 kilometre, ortalama yolculuk süresinin ise saatte 40 kilometre olduğuna dikkat çeken Bakan Uraloğlu, şöyle devam etti:

“Yatırımların toplumsal refahın artmasında önemli kilometre taşlarından biri olduğunun bilinciyle hareket ederek, bugün araç sayısı da olsa ülkemizi doğudan batıya, kuzeyden güneye üst düzey bir yol ağıyla çevreledik. Ülkemizde 31 milyona çıktı, ortalama seyahat hızımız 90 kilometre civarına çıktı. Bu başarıyı bugün 6 bin 101 kilometreden 29 bin 700 kilometrenin üzerine çıkardık. 81 ilimizin 77'si bölünmüş yollarla birbirine bağlı. 2002 yılında 1714 kilometre olan otoyol ağımızı, Aydın-Denizli Otoyolu'nun yanı sıra Avrasya Tüneli'ni, Osmangazi'yi de tamamlayarak 3 bin 796 kilometreye çıkardık. Köprü ve İstanbul-İzmir Otoyolu, Çanakkale Köprüsü'nün 1915'ten itibaren 50 kilometresini tamamlayıp hizmete açtık. Ankara-Niğde Otoyolu gibi mega otoyol projelerinin başında “Tünelin toplam uzunluğunu 311 kilometreden 789 kilometreye, köprü ve viyadüğün toplam uzunluğunu da 311 kilometreden 794 kilometreye çıkardık.”

Uraloğlu, Adıyaman'ı Şanlıurfa ve Diyarbakır'a bağlayan Siverek-Kahta Otoyolu'nun 1992 yılında sular altında kalmasından sonra, Fırat Nehri'nin ayırdığı iki yakayı birleştiren ve Güneydoğu Anadolu bölgesinin “Boğaz Köprüsü” olarak nitelendirilen Nissibi Köprüsü'nü inşa ettiklerini söyledi. tarihinden bu yana buradan 5 milyon 780 bin araç geçti. 2015 yılında hizmete girmiştir. “Adıyaman'ın kalkınması, depremin izlerinin tamamen silinmesi ve Yüzyıl Türkiye için belirlediğimiz hedeflere ulaşabilmek için gereken her türlü çabayı göstermeye devam edeceğiz. Emin olun, biz de İnsanlık tarihinin ilk adımlarının atıldığı bu topraklarda geçmişten geleceğe çok daha güçlü ve gelişmiş bir ülke Adıyaman için çalışıyoruz: “Bu düşüncelerle tüm müteahhitlik firmalarına ve Genel Müdürlük çalışanlarına teşekkür ediyorum. Karayolları kim açık yol kısmını başarıyla tamamladılar. Projeyi bu aşamaya getirdim, başarılarının devamını diliyorum” dedi.

“Depremin yaralarını birlikte saracağız”

AK Parti Genel Sekreteri Fatih Şahin, 22 yıllık iktidarları boyunca Adıyaman ve Kahta'ya çok önemli eserler kazandırdıklarını, bölgeyi ve ülkeyi bölünmüş yollar, demir ağlar, hastaneler, havaalanları ve köprülerle donattıklarını söyledi.

AK Parti'nin siyasetin merkezine insanı koyduğunu, hizmet ve çalışma siyaseti anlayışına sahip olduklarını vurgulayan Şahin, bundan sonra da hizmet siyasetini güçlü bir şekilde sürdürmeye devam edeceklerini kaydetti.

Ülke yönetimini devraldıkları yerden çok daha ilerilere taşımanın onurunu ve gururunu dile getiren Şahin, şöyle konuştu:

“Başta Cumhurbaşkanımız Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'a, ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu'na, diğer kabine üyelerimize, milletvekillerimize, belediye başkanlarımıza, bakan yardımcılarımıza minnettarız. Bu hizmet siyasetinin devamını diliyoruz. Bundan sonra çok güçlü bir şekilde Yol Hizmet demektir, insanları buluşturmak, mesafeleri kısaltmak, kalpler arasındaki mesafeleri kısaltmak Bir yerde yol varsa hizmet, fırsat, fırsat vardır. “Bu sloganla çalışmalarımıza tüm gücümüzle devam edeceğiz. Hep birlikte depremin yaralarını saracağız, şehrimizi ve bölgemizi ileriye taşıyacağız. Açılışını yaptığımız bu güzel eserin hayırlı olmasını diliyorum.”

Konuşmaların ardından güzergahın açılış kurdelesi kesildi.

Açılışa Adıyaman Valisi Osman Varol, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakan Yardımcısı Ahmet Aydın, milletvekilleri, Kahta Belediye Başkanı Mehmet Can Hallaç ve Protokol üyeleri katıldı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu